torsdag 16 juli 2009

Fredag

Nu var det ett tag sen sist. För en gångsskull så har det faktiskt vart en hel del annat som haft större prio. Vart några stressiga dagar, hemkommen ifrån belgien så var det bara hem och packa om med ca. en timme på sig innan bilen upp mot Tidaholm och U6 väntade. Kan inte påstå att motivationen var topp tio direkt, men prologen var ju bara nån km. så det var ju fak. inte jättesvårt att plåga sig igenom den, femma på den iaf helt ok endå. Klart man inte är nöjd med det men det kändes fak ok endå trots allt. Sen bodde jag tillsammans med Fam. Larsson två nätter, och resultatet på tävlingsdag två vart också femma, väldigt missnöjd! Tråkigaste tävlingen jag kört iår och kanske på alla år jag cyklat! Samt att jag körde sönder mitt fram hjul så säger bara vilken skit dag kunde lika gärna legat kvar i sängen kändes det som.

Etapp 3- kom att bli den hårdaste för min del moltivationen var så långt under minus den kunde komma. Men vi försökte göra lite tävling av det endå satt med där framme i de grupper som vart men inget höll så vart klungspurt och jag var alldeles för dålig den dagen bara att inse, så kunde inte göra nått mer slutade 11:a. Sen efter målgång så åkte jag med Jonas hem för att få sova i sin egna säng igen skönt! Jonas lillasyster och hennes sambo hade också kommit på besök, trevligt! Så efter lite massage så åkte jag och Elin in och tog en tröst runda på stan.

Vilket verkade fungera bra eftersom jag vann torsdagens etapp! Vilket verkligen var en skön tröst.

Fredagens etapp var regning, lerig och det vart en ganska tråkig tävling inga grupper utan bara körning upp för backen och nerför grusvägen sen tillbacka till noll km/h typ. Sen höll jag på att dö i nerförsbacken i spurten jag vart fak. riktigt mesig efter det.

Efter det årterstod bara en tävling kvar och det ett tempo, det är inte ens värt att nämna.

Så efter det så har det vart lite semester, vart nere i varberg en snabbis ätit lite glass och gått en vända på stan där nere. Bara umgåts tittat på film trevlig dagar med andra ord.

Så igår var det dags för Elin och Johan att åka igen, och jag till doktorn och ta lite prover sen precis när jag kommer hem igen så var det dags för Jonas att till Belgien och tävla så lycka till nu! Så fullt hus till ensam hemma på bara en timme lr nått snacka om att det vart ett eko.

Nu blir det lite träning och ytterliggare några lugna dagar tills nästa tävling som går om en vecka.

Inga kommentarer: