söndag 15 mars 2009

en vilodag på mallis

tiden går alldeles för fort här nere i värmen... har inte hunnit med så mycket annat än att träna som givetvis var tanken. Jag är mer än nöjd med träningen här bra väder fina rundor och så klart kanske det bästa av allt träningssällskapet! har hunnit med en del lite kortare lagtempon och lite olika intervaller plus en hel del distans däremellan.

Har dock glömt att nämna det som jag kanske är allra stoltast över är att jag är så pass feg så jag inte våga säga till de andra brudarna här nere att jag verkligen inte tycker om fisk att jag faktiskit inte ätit fisk sen lågstadiet! så jag var verkligen nervös när dem la ner fisk i korgen och när jag tillslut fick syn på att den bara en kort stund därefter låg på min tallrik, jag drabbades av lite panik men lyckades gömma det med lite poker-face. men i efterhand så erkände jag självmant att det faktikst var helt ok, det smakade inte ens fisk. sen så har jag inter ätit godis på över 10 dagar nu och jag har tackat nej när det bjöds på glass. fattar inte vad som händer?

Igår åkte madde hem tråkigt men catrin flyttade in till mig eftersom jag är så rädd om nätterna så jag ska nog överleva den sista veckan också.

Och idag var det dags för en efterlängtad vilodag för Catrin, Peter (catrins pappa) och jag. Den tillbringade vi på rätt sätt en strandpromenad till ett cafe och där vart det en glass och där förblev vi sittandes i några tim. innan det var dags för en promenad tillbaka och titta in cyklingen på eurosport och lite middag.

Imon väntas back- int. Det kan inte bli så mycket bättre.

Och självklart så saknar vi dig Madde! Ska avnjuta dina/mina turkiskapeppar på planet hem det är jag mer än värd! För jag är ganska så säker på att du och Sören sitter hemma i Er soffa och smaskar i er en påse karmellkungen godis! Men det är du värd! Glöm dock inte bort Dalblads ALA- Tab. Nu så ni håller er friska! Ses!

/ Jessica

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare! Åh jag funderar starkt på att skita i jobbet och åka tillbaka till er. Jobbar långa dagar, vilket gör att det är alldeles för sent att åka ut och träna, får sitta ensam inne på tc:n och se på när solen går ner utanför :( Har ännu inte ätit något godis, tom Sören har karaktär, är lite stolt :)Hoppas att ni har det fortsatt bra där nere och så hörs vi på söndag, kram Madde