torsdag 29 april 2010

torsdag

Då var man framme i Tjeckien efter en lång resa hit under gårdagen så hann iaf Johanna och jag sticka ut och rulla 30min waoooow! Innan det verkligen vart mööörkt! Men samma hotell som förra året så jag klagar inte!

Idag var det första etappen, 105km linje med några backar så benen fick iaf bekänna färg om man säger så, för egen del så var det väldigt segt i början av loppet men det vart bättre under racet innan det vart riktigt svettigt mot slutet, den klassiska topp-målgången med 1km rätt bra lutning! tog jag det lite lungt uppför då jag inte alls hade benen för att kunna göra nått mer. Så jag vet inte hur många min. Vos och Cook lyckades dra ifrån på bara dem sista 600m.

Men tror vi fick in några snygga Sverige tröjor bland dem 10-15 första det är ok start. Hoppas på en bra dag imon då dem riktiga bergen kommer!

Tyvärr så kraschade Johanna under dagens etapp lider verkligen med henne, alltid tråkigt med sån skit. Hoppas hon kommer tillbaka från sjukan snart iaf så jag får lite trevligt sällskap på rummet igen, my rooomie!

Internet fungerar tillochfrån så inte det bästa men jag är lycklig att det finns ibland iaf! Det är ju trots allt Tjeckien!

Nu är det snart dags för massage och sen lite middag efter det sen får det nog bli sängen.

Start imon är kl. 12!

/Jessica

Inga kommentarer: