fredag 14 maj 2010

Fredag

Gått några dagar nu sen sist men kan faktiskt skylla på att Blogspot och Facebook inte fungerade i Kina vet inte vad det är för diktatur dem har. Menmen som jag skrev tidigare så var Tjeckien en stor besvikelse för min del. Då det verkligen inte gick som jag hoppats, men det är väl bara att bryta ihop och komma igen som dem brukar säga. Tråkigt bara att magen allt för ofta inte vill vara med, men har vart och tittat upp den nu hemma i Swe så förhoppningsvis så kommer det bli bra.

Så efter dagarna på hotellet i Tjeckien och bara kunna vara ute och rulla lite lätt och inte kunna hjälpa de andra lagmedlemmarna till deras framskjutna placeringar så var jag extra taggad till att göra några bra täv. i Kina. Så efter en lång resa dit och nån timme på flygplatsen så satt vi snabbt på cyklarna för en lite runda, det var myk. intressant vill jag säga massa bilar och ingen stannar för rött, men det är ju bara att tuta juh!:)

Täv. i sig var väl inte så spännande direkt, stora breda vägar 8-12m, ingen höjdskillnad, inga kurvor att tala om och en jämn hög medelhastighet. Så för våran del, vi som inte har en super-spurtare som heter Teutenberg eller Wild, så var väl dem enda chanserna att hoppas att en grupp skulle hålla hem så vi var väl med på dem få som försökte och försökte även skapa lite sj men för att sammanfatta det kort så vart allt som sagt inkört! Överlag så var Kina resan spännande, första gången tillsammans med laget ute, mycket som var nytt, och askan på vägen hem som satte prov på vår sportchef Carro. Men jag tycket ni löste det riktigt bra!

Så nu väl hemma i Swe. sen ett par dagar tillbaka så känns det som man är lite halv- krasslig, åkte iaf upp och körde linjet i Vänersborg som för övrigt var/är cup slutade 2 på den etappen men i efterhand så känns det som man skulle hoppat över den täv. i 6 grader värme, då jag inte alls kände mig så pigg därefter så åkte hem istället och la mig kl. 7 igår och sov till 9 idag hade lätt kunnat sova mer men blev väckt av Jonas som hade fixat frukost. Så blir en dag under filten i soffan och hoppas på start imon känns som man behöver kunna sitta på cykeln imon ifa det ska bli start på sö.

Ha en bra dag!

Uppdaterar med bilder från Kina vid senare tillfälle. Finns en hel del på alrikssongogreen.se

Inga kommentarer: