lördag 1 maj 2010

Lördag

Gårdagens etapp:

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den körde på lite på första varvet synd bara att det inte var nått spurtpris då, som jag upptäckte sen men det gjorde väl inget jag hade i uppgift att testa och köra på lite offensivt i början så. Men vart ingen lucka direkt att tala om, men sen gjorde Martina ett försök och fick en liten lucka, visserligen täpptes den ganska snabbt den med. Men Sverige har iaf visat att vi vill vara med och tävla lite. Sen för egen del så satt jag med längre i berget än jag gjort tidigare år så det är positivt.

Men sen vet jag inte vad det är för strul med den där magen hela tiden börjar verkligen bli riktigt less på det nu! Kände mig lite yr vet inte om det är på grund av all för lite vätska och så då värmen verkligen slagit till här nere i Tjeckien (bra de, mycket bättre än regn) sen efter tappat colan i utförskörningen så vart inte livet lättare direkt, fick iaf nån flaska vatten av ambulansen som stannat till när jag bättrat på deffen så försökt ta mig iväg en bit till men fanns inte så mycket kvar, och ambulansen drog när jag började cykla iväg igen så sen var det bara att lifta hem till mål det var sista valet, då det helt enkelt inte gick så det var det enda alternativet då. Men såååå ruttet när man vet att man verkligen måste i mål inom en viss tid för att få starta dagen efter. Menmen, ingen ide att rabbla en massa tänkbara bortförklaringar för att det inte gick hela vägen igår. Men det är riktigt trist liv idag, och idag regnar det så inte alls nån värme direkt och allmänt pissig dag. Men det är väl bara försöka tagga om till Kina!

Nog med deppig skit! Jag kan inte sluta att bli imponerad av de andra svenska tjejerna, framförallt Madde som tagit ett stort kliv iår och sitter med dem 5 första uppför berget men sen olyckligt blir ifrånkörd utför men nästa gång så tror jag du satsar allt där med! Jennie, Martina och Marie körde riktigt starkt kul att se att dem håller så pass hög klass även utomlands, det är inspirerande!:) Får väl höra om en stund hur tempot gått idag, tippar på att Jennie gör ett kanon lopp! Tror även de andra kan ta nån placering upp i totalen. Håller tummerna!

/jessica

Inga kommentarer: