tisdag 17 maj 2011

Kina

Kina trippen blev ingen höjdare för egen del. Var väl egentligen bara första dagen som kändes ok och som man kunde hjälpa fram laget bra. På den etappen hann man även med att syna asfalten två gånger men lika bra att dra säsongens alla vurpor på en gång. Så jag tackar vädergudarna för att det var regn så slapp man massa fula skrapsår, räcker med huggtänderna på smalbenen. Och så här i efterhand så skulle man nog inte startat tävlingen, då halsen vart värre efter första etappen. Men man åker inte till Kina och bara hoppar över allt. Utan jag tog mig igenom de två andra etapperna och bidrog med så mycket jag kunde så laget skulle få så bra placering som möjligt. Tog mig igenom etapploppet men sen var det bara att använda sunt förnuft och lyssna på kroppen. Så efter att ha legat med feber och moffat Ipren var det bara att bryta ihop och ligga kvar i sängen och se de andra tjejerna rulla iväg mot starten av WC- loppet. Ingen hitt direkt! Men förhoppningsvis så stämmer det som dem brukar säga Tur och Otur jämnar ut sig, så efter att ha prickat in både magsjuka i Tjeckien och nu feber i Kina så hoppas jag nu att turen är med mig på den andra delen av säsongen.

Så nu är prio ett att låta kroppen få vila lite och att förkylningen gör över så snabbt som möjligt. Är även bestämt att jag inte åker till Norge på fredag som var planerat. Så hoppas att jag piggnar till och kan köra Kinnekulle på söndag tillsammans med andra delen av laget. Håll tummarna. Hade vart skönt att få nått race till innan WC och tävlingarna i Spanien.

Har tyvärr inga bilder från Kina att bjuda på. Har inte haft orken att ta mig utanför hotellets eller rättare sagt rummets väggar så finns ett kort från rummet men det vill jag helst inte se på ett par dagar så vi väntar med den.

Men grymt kört av laget! Och Tack David,Erik och Martin!

Inga kommentarer: